Má zkušenost s Globtrex.com aneb nebojte se investování

20.11.2018

Moje zkušenost s FX začala před cca 12 měsíci, když mne oslovil zaměstnanec obchodníka Globtrex.com s nabídkou investice do IPO společnost DB Mongo Database, která vstupovala na americký akciový trh. Z počátku jsem byl nedůvěřivý, ale výsledky společnosti, respektive zisk na akcii po primárním úpisu a vývoj tohoto cenného papíru mne nakonec přesvědčily a poslal jsem na svůj investiční účet 10tis. USD.

Nejdříve se mi zdálo, že to je kapitál, s kterým toho nejde moc udělat a bál jsem se obchodování s pákovým efektem (páka 1:100 se mi zdála smrtelná, když pohyb o jedno procento znamená 100% ztrátu na mém účtu), ale časem jsem objevil výhody pákového obchodování, možnosti diversifikace a dnes, po úpravě pravidel pro normální investory (páka může být maximálně 1:30) mi tato možnost trochu chybí.

Začal jsem, podle doporučení obchodníka, s několika měnovými páry, posléze i komoditami a akciemi. Platforma, na které Globtrex.com obchoduje (metatrader 5) mi docela vyhovuje, když tady musím říct, že její předchozí verze (metatrader 4) byla podstatně lepší, protože umožňovala současně nákup i prodej stejného nástroje, což MT5 z nějakého důvodu neumí a musel jsem předělat obchodní strategii.

Co nabízí Globtrex.com

Portfolio obchodníka nabízí základní instrumenty jako hlavní měny, zlato, ropu a indexy. Z mého pohledu je to plně dostačují. Asi jsou obchodníci, kteří toho nabízejí víc, ale upřímně si nemyslím, že pro začátečníka nebo investora laika je to nutné. EUR/USD, GBP/USD, USD/JPY a USD/CHF, zlato, wti a SPX500 s DAX zcela dostačují.

Skvělá je pak možnost zobchodovat IPO v USA, což jsou nově vstupující firmy na NYSE, NASDAQ. Není to každodenní událost a vyplatí se mít na IPO více peněz, ale vřele doporučuji tuto možnost.

Komunikace s Globtrex.com byla vždycky bezproblémová, pokud jsem potřeboval něco vyřešit, nebyl to nikdy problém. Možná, když je to drobnost, bych mu vytkl, že informace se ve firmě šíří pomaleji, než je třeba, a přesto, že už jsem byl klientem, volali mi další pracovníci s nabídkou obchodování... Prostě chyba se vždycky vloudí 

Co se týče exekuce příkazu, nezaznamenal jsem žádný problém - tady doporučuji obchodovat hlavní páry a indexy nebo komodity, protože se nestane, že příkaz k nákupu, nebo prodeji nemůže být proveden díky malému objemu obchodování. Pokud jste někdy jako já obchodovali nějaké akcie na pražské burze, tak se připravte, že na FX to letí - žádné čekání na exekuci, prodej a nákup za cenu, kterou poptáváte, prostě vše běží okamžitě.

Trochu nezvyk na začátku je, že musíte počítat se spredem (marže obchodníka). Ale jak jsem psal, na hlavních měnových párech, komoditách, indexech je to snesitelný rozdíl. Možná bych upřednostňoval namísto spredů obchodování s poplatkem za otevření a uzavření obchodu, ale to je opravdu věc osobní preference... Pro mne by to bylo lepší v tom smyslu, že bych otevíral a uzavíral přímo za cenu na grafu.

Vyzkoušený mám i výběr z účtu - peníze jdou do "Spořky", tudíž vše rychle a v pohodě. Stejně tak i stažení peněz nebo doposílání, pokud jsem chtěl nakupovat třeba IPO. Tady v této oblasti žádný problém.

Celkově se mi Globtrex.com jeví jako seriózní obchodník. Nezaznamenal jsem výraznější problém (drobnosti jsem popsal) a velkou výhodou je, že sídlí v širším centru Prahy, dají se tedy snadno dohledat, není to "někdo z Kajmanských ostrovů". Skvělá je komunikace s přiděleným pracovníkem a za moji osobu mohu jen doporučit!

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky